Alman otomobil satışları küresel pazardaki toparlanmanın ardından geldi
Alman otomobil endüstrisi, küresel binek otomobil pazarına kıyasla daha yavaş bir toparlanmayla karşı karşıya. 2024 yılı için yapılan iddialar, satışların pandemi öncesi seviyelerin yüzde 25 altında kalacağını gösteriyor. Alman otomobil derneği VDA, tedarik zinciri sorunları çözülürken bile Alman otomobil üreticilerinin karşılaştığı zorlukların altını çizerek bu rakamları Salı günü açıkladı.
VDA’nın tahminlerine göre bu yıl küresel binek otomobil pazarı yüzde 2 büyüyerek 77,4 milyon araca ulaşacak ve bu rakam pandemi öncesindeki 78,8 milyon rakamına yakın olacak. Buna karşılık Almanya’nın kendi binek otomobil pazarının pandemi öncesine göre %1 oranında daralarak 2,82 milyon araca düşmesi bekleniyor.
VDA’nın baş ekonomisti Manuel Kallweit, ülkenin otomobil üreticileri için zorlu bir iş ortamı olduğunu kabul etti. Almanya’da elektrikli otomobil satışları 2023’te yüzde 16 düştü ve 2024’te de yüzde 9 daha düşmesi bekleniyor.
VDA, farklı elektrikli araç türleri için karışık bir tablo öngörüyor. Plug-in hibrit araç satışlarının 176 binden 185 bine çıkması beklenirken, akülü elektrikli araç satışlarının 524 binden 451 bine düşeceği iddia ediliyor.
İç pazardaki yavaşlamaya rağmen Almanya’nın elektrikli otomobil üretiminin bu yıl yüzde 19 artarak 1,45 milyon adede ulaşması ve bu araçların önemli bir kısmının ihracata yönelik olması bekleniyor.
Almanya, 2023 yılında 6,6 milyon elektrikli otomobil üretecek olan Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük elektrikli binek araç üreticisi konumunda. VDA ve S&P Global Mobility verilerine göre Almanya’nın üretimi 1,2 milyon olurken, ABD de üretim yaparak bu ülkeyi yakından takip etti. Geçen yıl 1,1 milyon elektrikli otomobil.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.