BYD yöneticisi Türkiye planlarını anlattı: 12 model gelecek; tesis inşaatı 12 aydan kısa sürer
BYD Başkan Yardımcısı ve BYD Amerika Üst Yöneticisi (CEO) Stella Li, BYD’nin Türkiye’de 1 milyar dolarlık yatırım kararı almasına ilişkin soruları yanıtladı.
Ülkenin üretim konusundaki gücüne ve kaliteli iş gücüne değinen Li, Türkiye’nin, AB ülkeleri içinde en büyük üçüncü otomobil üreticisi olduğunu ve bunun yanı sıra ülkede çok sayıda yüksek eğitimli AR-GE yeteneği bulunduğunu söyledi.
Coğrafi konumu bakımından da Türkiye’nin önemine işaret eden Li, “İstanbul, Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan dünyanın tek şehri. Türkiye, Avrupa yakasında da olabiliyor, Asya yakasında da olabiliyor. Böylece Türkiye, burada bir üretim merkezi kurma isteğimiz konusunda en üst noktada yer alıyor ve sonrasında sadece Avrupa’ya değil, çevredeki bölgeyi de kapsayacak şekilde çok sayıda otomobil ihraç etme şansımız olacak.” ifadesini kullandı.
‘Sadece bir tesis inşa etmeye gelmedik’
Stella Li, BYD’nin dünya lideri bir yeşil teknoloji şirketi olduğunu ifade ederek, yalnızca otomobil üreten değil aynı zamanda bir mühendislik şirketi olduklarını vurguladı.
Dünya çapında 110 binden fazla AR-GE mühendisine sahip olduklarını ve günde 32 patent ürettiklerini anlatan Li, “Bu nedenle Türkiye’ye sadece bir tesis inşa etmeye gelmedik, aynı zamanda elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobillerdeki en gelişmiş yüksek teknolojiyi Türkiye’ye getirmek için bir tutkumuz var. Biz bu tesisi, en ileri teknolojiyi buraya getirecek en büyük üretim yerlerinden biri olacak şekilde inşa etmek istiyoruz.” dedi.
BYD’nin yeni modelleri
Li, üretim tesisinin kurulacağı Manisa’ya bir ziyaret gerçekleştirdiklerini ve buradaki devlet kurumlarından ve yerel halktan çok etkilendiklerini dile getirerek, “Çok profesyoneller ve araziyi çok beğendik. Burası bizim evimiz olacak ve burada yerel bir Türk şirketi gibi olacağız.” açıklamasında bulundu.
Türkiye’deki üretimin detaylarına değinen Li, “Yani yaklaşık 8 ila 12 farklı model arasında bir üretim üzerinde konuşuyoruz. Bu yüzden burada daha fazla model üretebilme ve kendimizi burada yerelleştirebilme şansını yakalamak istiyoruz.” şeklinde konuştu.
12 ayda inşa edilecek
Mümkün olan en kısa zamanda fabrika inşaatına başlamak istediklerini ve yatırımın birinci fazında pil paket montajının Türkiye’de yapılacağını aktaran Li, şunları kaydetti:
“Şu anda çalışıyoruz, burada 12’den fazla kişiden oluşan, farklı bölüm bileşenlerini temsil eden insanlardan oluşan büyük bir ekibimiz var. Pek çok ayrıntıyı bilmek ve daha derinlemesine öğrenmek için bir hafta Manisa’da kalmak istiyoruz. Böylece artık bu proje üzerinde çalışmaya gerçekten hazır hale geleceğiz. Belki önümüzdeki yaz aylarında fabrikanın inşaatına başlayabiliriz ve sonrasında Çin’deki gibi 12 aydan daha kısa sürede fabrikayı inşa edebileceğimizi umuyoruz.”
5 bin kişiye istihdam
Türkiye’de yerel ortaklarla çalışmayı planladıklarını bildiren Li, “Buradaki BYD yatırımı sadece 5 bin kişiye daha istihdam kazandırmıyor. Ayrıca teknoloji ve yeniliği getiriyoruz. Buradaki teknolojiyi artırmak istiyoruz. Türkiye’yi geleceğin teknolojisinin merkezi, ardından inovasyon merkezi haline getirmek istiyoruz. Bunların hepsi tutku verici gelişmeler.” değerlendirmesinde bulundu.